انجمن تغذیه طبیعی ارمغان پردیس هستی_اصفهان

انجمنی برای دوستداران طبیعت و سلامت در اصفهان

۱۱ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

قند قهوه خام گیاه خواری

با تقدیم عرض سلام.



قند و قهوه:


تغذیه ضعیف و غیر طبیعی می تواند استرس زا باشد. برخی افراد با مصرف قند، کافئین، نمک، چربی و چند ماده غذایی دیگر، استرس وارده بر بدن خود را افزایش می دهند. تغذیه غیر طبیعی و پخته شده " ممکن است تعادل مواد مغذی در بدن را بر هم زند و یک فرد مبتلا به سوء تغذیه استعداد بیشتری برای ابتلا به بیماری دارد. بیماری نیز باعث افزایش نیاز به مواد مغذی در بدن می شود.


در زندگی روزانه ی بسیاری از مردم، حساسیت های بیش از اندازه، محرومیت ها و استرس های محیطی، موجب تنش های جسمی و روانی مزمن می گردند که در طول روزها، ماه ها و سال ها بر سلامتی آنها تأثیر می گذارد. نیازهای تغذیه ای همچنین از استرس های حاد ناشی از عفونت ها، سوختگی ها، جراحات، شکستگی استخوان ها و سایر بیماری ها و صدمات و آشفتگی ناگهانی در تعادل عاطفی تأثیر می پذیرد.


عادت های خاص غذایی می تواند سبب ایجاد و یا افزایش استرس در زندگی فرد شود. از جمله این عادت ها، مصرف کافئین، الکل، قند و گرفتن رژیم های سخت لاغری می تواند باشد.



قهوه :


کافئین، هورمون های استرس را تحریک می کند و ممکن است منجر به افزایش ضربان قلب و فشار خون گردد. کافئین و اسید موجود در قهوه باعث تحریک دیواره معده و روده ها می گردد. 


مصرف قهوه  می تواند سبب برانگیختگی، اضطراب، بیقراری و پریشانی، اختلال در خواب یا سر گیجه شود. نوشیدن 5 فنجان قهوه یا بیشتر در روز می تواند این علائم را ایجاد کند. 


کافئین یک ماده ادرار آور است و باعث دفع ویتامین B و C از طریق ادرار می شود. کافئین می تواند سبب ایجاد ورم های دردناک در سینه، بی نظمی ضربان قلب و افزایش چربی خون گردد. این ماده محرک ممکن است خطر بروز سرطان های مثانه، روده بزرگ و لوزالمعده را افزایش دهد.


میزان 200 میلی گرم کافئین موجود در 1 تا 3 فنجان قهوه، وابسته به غلظت آن، ممکن منجر به عوارض جانبی نامطلوبی در بدن گردد. اثر استرس زایی کافئین در افراد مسن بیشتر است و با کاهش مصرف قهوه نسبت به قبل، پدیدار می شود.



قند و استرس: 


امروزه مصرف مواد غذایی شیرین در میان مردم افزایش یافته است. به طور متوسط یک پنجم کالری مورد نیاز بدن از قند تصفیه شده تأمین می گردد. اگر چه قند ماده اعتیاد آوری نیست، ولی می تواند به طور بی رویه و مضر مورد استفاده قرار گیرد. یک رژیم غذایی حاوی قند و شیرینی فراوان ممکن است که جایی برای مصرف سایر غذاهای مقوی و مغذی باقی نگذارد. چون غذاهای قنددار به آسانی خورده می شوند، کالری های اضافی در بدن به مصرف می رسند که تداوم این وضع موجب افزایش وزن و چاقی می شود.


بدن انسان به تیامین (ویتامین B1) برای فعالیت دستگاه عصبی نیاز مبرم دارد. یک رژیم غذایی غیر طبیعی حاوی تیامین کم می تواند سبب خستگی، بیقراری، اختلالات روانی و افسردگی گردد. تمام این علائم و نارسایی ها می توانند امکان بروز استرس را افزایش دهند.


غذاهای شیرین:


مصرف زیاد قند همچنین می تواند با تأثیر گذاشتن در میزان قند خون، باعث افزایش اختلالات روانی و جسمانی گردد. یک غذای قنددار می تواند سریعا قند خون را بالا برد. 


برای تنظیم قند خون، هورمونی به نام انسولین از لوز المعده ترشح می شود. انسولین، قند را در خون به جریان می اندازد و آن را جهت مصرف به سلول ها می رساند که در نتیجه ی آن سطح قند خون به حد طبیعی می رسد.


مصرف مداوم مقادیر زیادی از قند می تواند ترشح انسولین در بدن را تسریع بخشد و کاهش ناگهانی مصرف قند، می تواند سطح قند خون را خیلی پایین بیاورد.


اگر فردی غذای پر قند و شیرین مصرف نماید و یک ساعت بعد احساسات ناخوشایند ناشی از سطح پایین قند خون را تجربه کند، ممکن است برای فرو نشاندن احساس گرسنگی، دوباره تمایل به مصرف مواد قندی پیدا کند و روند قبلی تکرار شود. این سیکل معیوب مصرف زیاد قند و بروز علائم پایین بودن قند خون، استرس زا است و شخص را در انجام وظایف و تکالیف روزانه دچار ناتوانی می نماید.


غلات سبوس دار و سایر کربوهیدرات های تصفیه نشده (خام) حاوی کروم هستند، ماده معدنی که مقدار ناچیزی از آن به انسولین در تنظیم قند خون کمک می نماید. کمبود کروم در رژیم غذایی، می تواند در ایجاد دیابت نقش داشته باشد. 


تخمین زده شده که حدود نود درصد رژیم های غذایی، مقادیر کافی از این ماده معدنی را در بر ندارند. با ازدیاد مصرف قند، قند خون بالا می رود، اما کروم مورد نیاز برای به مصرف رساندن قند اضافی و جذب آن توسط سلول ها تأمین نمی شود.

با انتخاب روش خام گیاه خواری و  اجرای اصولی و آگاهانه آن "  تمام این مشکلات و کمبود ها رفع خواهد شد.

          موفق باشید. 


کانال خام گیاه خواران اصفهان‌


۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۸:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

اعتماد به نفس در خام گیاهخواری

با تقدیم عرض سلام.


اعتماد به نفس در خام گیاه خواران :


از بهترین راه های دستیابی به اهداف این است که انرژی مان را در بخشش به دیگران متمرکز کنیم. اگر می 

خواهیم اعتماد به نفس خودمان بیشتر شود، سعی کنیم اعتماد به نفس اطرافیان مان را بالا ببریم. اگر حس 

امیدواری و مثبت اندیشی می خواهیم باید در شخص دیگری این ها را القا کنیم و اگر موفقیت برای خودمان می 

خواهیم برای دیگران هم بخواهیم.

این اثر دیگران است بر زندگی ما! از فواید  کمک به دیگران و بخشیدن سخاوتمندانه وقت و انرژی مان به آنها 

این است که خودمان بزرگ ترین ذینفع این نوع دوستی خواهیم بود. و وقتی هم آموختیم یکی از تاثیرگذارترین 

بخشها بر زندگی هر کس اطرافیانش می باشد، لذا با بهبود وضع اطرافیان { برای مثال " تشویق  اقوام و 

اطرافیان  به کسب اطلاعات در مورد روش خام گیاه خواری } در واقع زندگی خودمان را به سمت خوبی و 

درستی تغییر داده ایم.

و اثر دیگران یعنی این که اگر دوستم کتاب ((پخته خواری " اثر شادروان آوانسیان)) را خوانده است و از آن 

بهره مند شده است، آن را به من هدیه کند، من به دیگری هدیه کنم و .......یا با نوشتن مطلبی درباره این کتاب، 

دیگران را تشویق به خواندن آن کنم تا هم خودم لذت و بهره ها ببرم، هم جامعه و اطرافیانم هم موجی از لذت و 

تغییر مثبت در امر سلامت جسم و روح را احساس کنند و همه با هم با  ایجاد عادات خوب تغذیه ای و ترک 

عادات بد و ایجاد تکانش همراه با آگاهی و اطلاعات کامل " ریتم مناسب و ثبات قدم، تک تک"  زندگی های بهتری 

تجربه کنیم و بالتبع جامعه ای بهتر و سالم تری  خواهیم داشت.....................


                         موفق باشید.



کانال خام گیاه خواران اصفهان

۲۴ مهر ۹۶ ، ۱۸:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

اسلام وگیاه خواری 3

اسلام و گیاهخواری (قسمت سوم)



در دو شماره قبل آیاتی که با صراحت و روشنی خوراک گیاهی را برای انسان وصف و تاکید می کند خواندید


همچنین احادیث و حقوق حیوانات


در این قسمت به مبحث قربانی و روز قربان می پردازیم


اول از همه این را بدانید که در هیچ‌ کجای قرآن، چیزی به نام روز قربان وجود ندارد


و سخن شفافی در این باره نیست


و این نشان می دهنده این است که ارزش تشریح نداشته، در حالی که می بینید درباره گیاهان و حتا جزییات رویش آن ها و کشاورزی سخن گفته شده حتا صنوان و غیر صنوان


قربان از ریشه قرب است به معنای نزدیک شدن و تقرب


نماد قطع از دلبستگی ها و وابستگی ها


اینجا دو مساله هست


۱- داستان ابراهیم


۲- رسم قربانی که از پیش از اسلام در پای بت ها بود


داستان ابراهیم فقط یک امتحان بود برای او و بار معنایی دارد نه اینکه دریای خون راه بیندازید


و خدا هرگز به این چیزها نیازی ندارد و خطاب به انسان بود نه حیوان


روز قربانی کردن حسادت و خودخواهی


روز قربانی کردن و کنار گذاشتن دروغ و ترس


رسم قربانی به عنوان یک رسم کهن و قدیمی، پیش از اسلام در پای بت ها وجود داشت و یک چیز عادی بود


و مردم از آن رویگردان نشدند به دو دلیل یکی عصر جاهلیت و دیگری تغذیه که در ادامه می خوانید


در عربستان حتا یک رودخانه هم وجود ندارد


در آنجا نه آبی بود و نه کشاورزی


مگر در مناطق محدودی


نقطه کور دنیا


براستی گیاهخواری در آنجا امکان پذیر نبود و مردم جاهل آن زمان هرگز زیر بار این کار نمی رفتند


این ها به معنای واقعی کلمه نادان و خون ریز و بی رحم بودند


و تمام زندگیشان از قتل و غارت یکدیگر می گذشت


وقتی آن ها می شنیدند که صاحب فرزند دختری شده اند، از شدت خشم گونه هایشان سرخ می شد


و دختران خود را زنده به گور می کردند


زنان را پست می دانستند و جنس دوم و برده


حال حساب کنید چه جهنمیست آنجا


در یک چنین دوزخی، شخصی بود که او را محمد امین می گفتند


در جوانمردی و امانت مشهور بود


او تصمیم گرفت تا تیرگی ها را کنار بزند


مردمی که حتا ابتدایی ترین نظافت هم نداشتند و برای آن ها وضو را گفت


محمد فکری روشن داشت


از بعد انسانی و رهایی قدم برداشت


زنان را گرامی داشت و گفت سه چیز را دوست دارم: زن، عطر و نماز


مدتی برای خدیجه کار می کرد که یک تاجر بود و نشان داد که با حضور زنان در اجتماع حتا تا بالاترین سطوح موافق است و شریک زندگی او شد


اما وقتی از کوچه می گذشت سطل خاکستر بر سر او می ریختند و دندان شکستند


و از هیچ اذیت و آزاری کوتاهی نمی کردند


این ها همان هایی بودند که عیسی را به صلیب کشیدند


همان مردم جاهل و سنگدل


کار با این مردم سخت ترین چیز ممکن بود


و همین ها بودند که بدی ها را ادامه دادند و از قربانی هم نگذشتند


محمد تغییرات زیادی بوجود آورد ولی نتوانست بسیاری از رسوم آن ها را تغییر دهد


و در آن دوره امکان پذیر هم نبود


هم سرزمین ریگ ها و نبود زمینه مناسب گیاهی


آن هم برای مردمی که سوسمار را زنده زنده پوست کنده و می خوردند


همین ها بودند که ادامه فجایع را بوجود آوردند و جنگ ها


و اکنون هم می بینید چه کسانی کلید دار کعبه هستند، وهابی ها، آل سعود وحامیان داعش


همان هایی که جریان فرودگاه جده را درست کردند


آیا هند جگر خوار را ندیدی که چگونه جگر همزه را خورد


حیوان خوار که چه عرض کنم، آدم خوار بودند


آیا خود را با این مردم عصر جاهلیت مقایسه می کنی؟


اکنون می بینید که گیاهان در همه جا صادرات و واردات دارد


این خوراک نیکو


و همه جا در دسترس مردم هست


آیا طبیعت به این زیبایی و سیب را نمی اندیشی؟


چه نیازی به قربانی هست؟


فلینظر الانسان الی طعامه


پس انسان باید به خوراک خود بنگرد


و گفت: عقل پیامبر باطنی ماست


و گفت کسی که نماز را از روی عادت می خواند و از عقل و اندیشه استفاده نمی کند، مثل این است که به زمین نوک می زند


آیا این همه آیه نخواندی که افلا تعقلون


مدام به شما می گوید بیندیشید


عقل برای همین هست



لَنْ یَنَالَ اللَّهَ لُحُومُهَا وَلَا دِمَاؤُهَا وَلَکِنْ یَنَالُهُ التَّقْوَى مِنْکُمْ کَذَلِکَ سَخَّرَهَا لَکُمْ لِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلَى مَا هَدَاکُمْ وَبَشِّرِ الْمُحْسِنِینَ


هرگز گوشتهای آنها و خون هایشان به خدا نخواهد رسید، ولی تقوای شماست که به او می رسد


حتا صید در حج حرام


الان کوه کوه جسد را حتا فرصت نمی کنند دفن کنند، چه برسد که کسی بخواهد این ها را بخورد


آیا این ها اسراف و ستمکاری نیست؟


افلا تعقلون


آیا جاری شدن خون و ترویج خشونت در کوچه و بازار، کار درستیست؟


آن ربایی که در قرآن بارها به صراحت عذاب الیم نام برده شده، چرا الان روال رایج بانک هاست؟


و بسیاری چیزهای دیگر


همه کار می کنی، در دروغ و ستم و دزدی چیزی کم نداری، بعد می گویی قربانی نکشم رستگار نمی شوم؟


وای بر تو که خدا هم از تو بیزار است



کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

             .isfahanvegans@

۱۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

اسلام وگیاه خواری 2

اسلام و گیاهخواری (قسمت دوم)



در قسمت قبل تعدادی از آیات را خواندید و سفارش ادیان و توجه به طبیعت و خوراک گیاهی


اکنون به اسلام و حقوق حیوانات می پردازیم


می بینید که قرآن با بخشندگی و مهربانی و رحمانیت شروع می شود



محمد (ص):


أبْصَرَ ناقَةً مَعْقولَةً و علَیها جِهازُها: أینَ صاحِبُها؟ مُروهُ فلْیَسْتعِدَّ غَدا للخُصومَةِ

 وقتى ماده شترى را دید که زانویش بسته شده و بارش همچنان بر پشت اوست فرمود : صاحب او کجاست؟ به او بگویید خودش را براى شکایت این شتر آماده کند.


( بحار الأنوار: ۷/۲۷۶/۵۰ )




محمد (ص):


 و لا تَتَّخِذوها کَراسِیَّ لأحادیثِکُم فی الطُّرُقِ و الأسْواقِ، فَرُبَّ مَرْکوبَةٍ خَیرٌ مِن راکِبِها و أکْثَرُ ذِکْرا للّه ِ تبارکَ و تعالى مِنهُ.


و حیوانات را کرسى خطابه و صحبتهاى خود در کوچه ها و بازارها نکنید؛ زیرا بسا مرکوبى که از سوارش بهتر و بیشتر از او به یاد خداوند باشد.


( کنز العمّال : ۲۴۹۵۷ )



محمد (ص):


لَو غُفِرَ لَکُم ما تَأتونَ إلى البَهائِم لَغُفِرَ لَکُم کَثیرا


 اگر ستمى که به حیوانات مى کنید بر شما بخشیده شود، بسیارى از گناهان شما بخشوده شده است.


( کنز العمّال : ۲۴۹۷۳ )



محمد (ص):


لاَ تَتَّقی اللّه َ فی هذهِ البَهیمَةِ الّتی مَلّکَکَ اللّه ُ تعالى إیّاها ؟! فإنّهُ شَکا إلَیّ أنّکَ تُجیعُهُ و تُدْئبُهُ


آیا درباره این بى زبان، از خدا نمى ترسى؟! او از درد و رنجى که به وى مى رسانى نزد من شکایت کرد.


( کنز العمّال : ۲۴۹۸۲ )



محمد (ص)  :


 لَعنَ اللّه ُ مَن مَثَّلَ بالحَیوانِ.


 لعنت خدا بر کسى که حیوانى را مُثْله کند


( کنز العمّال : ۲۴۹۷۱ )




صادق (ع) :


  أنّه سَمِعَ رجُلاً یَلعَنُ بَعیره، فقال : ارجِعْ، و لا تَصْحَبْنا على بَعیرٍ مَلْعونٍ


 رسول شنید که مردى شتر را لعنت مى کند، فرمود : برگرد، با شتر لعنت شده همراه ما نیا.


( دعائم الإسلام : ۱/۳۴۷ )




 عن اُمِّ کُلثوم فی حدیثِ وَفاةِ أبیها أمیرِ المؤمنین : ··· ثُمّ نَزلَ إلى الدّارِ ، و کانَ فی الدّارِ إوَزٌّ قد اُهدِیَ إلى أخی الحسینِ علیه السلام ، فلَمّا نَزَلَ خَرَجْنَ وَراءَهُ و رَفْرَفْنَ وَصِحْنَ فی وَجْهِهِ،  ثُمّ قالَ: یا بُنَیّةُ ، بحَقّی علَیکِ إلاّ ما أطْلَقْتِیهِ؛ فقد حَبسْتِ ما لَیس لَهُ لسانٌ و لا یَقْدِرُ على الکلامِ إذا جاعَ أو عَطِشَ، فأطْعِمیهِ و اسْقِیهِ و إلاّ خَلِّی سبیلَهُ یأکُل مِن حَشائشِ الأرضِ.


در حدیث رحلت امیر المومنین 

ام کلثوم گفت: در حیاط خانه چند غاز بود که به برادرم حسین (ع) هدیه شده بود، غازها دنبال امام به راه افتادند و پَر و بال مى زدند و رو به روى ایشان فریاد مى کردند.

 سپس امام فرمود: دخترم ! به حقّى که مرا بر توست سوگند، این حیوانات را آزاد کن. تو چیزى را نگه داشته اى که زبان ندارد و نمى تواند بگوید گرسنه است یا تشنه. یا آنها را آب و غذا بده، یا آزادشان کن که از علفهاى زمین بچرند.


( بحار الأنوار : ۴۲/۲۷۸ )



محمد (ص):


 لا تَضْرِبوا الدَّوابَّ على وُجوهِها، فإنَّها تُسَبِّحُ بحَمْدِ اللّه 

 به صورت حیوانات نزنید؛ زیرا آنها حمد و تسبیح خدا مى گویند.


( الکافی ۶/۵۳۸/۴، الخصال ۶۱۸/۱۰ )



محمد (ص):


وقتى الاغى را دید که صورتش را داغ نهاده اند فرمود:


مَا بَلَغَکُم أنّی لَعَنْتُ مَن وَسَمَ البَهیمَةَ فی وَجْهِها أو ضَرَبَها فی وَجْهِها؟! 

 مگر نشنیده اید که من لعنت کرده ام آن کسى را که صورت حیوان را داغ بنهد، یا بر صورت آن تازیانه زند؟


( التاج الجامع للاُصول : ۴/۳۵۱ )





حسین (ع) یکبار تازیانه بر شتر نزد


( کتاب من لا یحضره الفقیه ۲/۲۹۳/۲۴۹۴ )




محمد (ص) :


غُفِرَ لامْرأةٍ مُومِسَةٍ مرَّتْ بکلبٍ على رأسِ رَکِیٍّ یَلْهَثُ کادَ یَقْتُلُهُ العَطَشُ، فنَزَعَتْ خُفَّها فأوْثَقَتْهُ بخِمارِها فنَزَعَتْ لَهُ مِن الماءِ، فغُفِرَ لَها بذلکَ 


زنى که معاشقه گر بود، سگى را دید که بر سر چاهى له له مى زند و کم مانده است از تشنگى بمیرد. او کفش خود را در آورد و آن را به پارچه ای بست و به وسیله آن از چاه آب کشید و به آن حیوان داد و به سبب این کار آمرزیده شد.


( کنز العمّال: ۴۳۱۱۶)


 


صادق (ع)  :


 إنّ امرأة عُذِّبَتْ فی هِرّةٍ رَبَطتْها حتّى ماتَتْ عَطَشا 

 زنى به سبب آن که گربه اى را بسته بود تا از تشنگى مرد، به عذاب گرفتار آمد


( مکارم الأخلاق : ۱/۲۸۰/۸۶۴)



صادق (ع) :


اعتیاد به خوردن گوشت بد است و چون عادت به شراب است


(بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۶۹، ح۵۷)


محمد (ص) :


هر کس چهل روز پیوسته گوشت بخورد، سنگ دل می شود


(بحارالانوار، ۶۲، ص ۲۹۴)


صادق (ص) :


به کسانی که گوشت می خوردند گفت: در هفته یکبار بیشتر گوشت نخورید و خود و فرزندانتان را به آن عادت ندهید که چون شراب است


(الاصول الستة العشر ص۱۲)



کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

.         .isfahanvegans@

۱۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۰۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

اسلام وگیاهخواری 1

اسلام و گیاهخواری ( قسمت ۱)



والتین و الزیتون


و هذا البلد الامین


لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم


ثم رددناه اسفل سافلین


سوگند به انجیر و زیتون


و این شهر امن


که انسان در اعتدالی نیکو آمد


در قرآن به گیاهان سوگند خورده شده است


و هیچ کجا نگفته سوگند به کباب


وقتی شهر امن می شود که ابتدا نام گیاهان آورده شده و سپس اعتدال انسان


وقتی اسفل سافلین می شود که از غریزه و خوراک گیاهی دور شده است


کسانی هستند که لای قرآن را هم باز نمی کنند ولی وقتی موقع کشتار حیوانات و شکم چرانی می شود یاد دین و گوشتخواری می افتند!


سوره حمد را هم به زور می خوانند


رهبران مذهبی و عرفا در تمام جهان از آزار و خوردن حیوانات دوری می کرده اند


عیسی گفت حیوانات را نکشید و خون نریزید


موسی آنقدر از گیاهان خورده بود که سبزی از شکمش پیدا بود


علی بین ابی طالب گفت: لا تجعلو بطونکم مقابر الحیوانات


شکم های خود را گورستان حیوانات نکنید


و خود نان و نمک می خورد


چاه حفر می کرد برای نخلستان


بودا نکشتن و بی آزاری را راه خود اعلام کرد


زرتشت گفت: حیوانات را نکشید که این کاری نفرین شده است


محمد گفت: نهی عن قتل کل ذی روح الا ان یوذی


از کشتن هر جانداری دوری کنید مگر اینکه سبب آسیب شود (کنز العمال)


یک موقع ببری مثلا حمله کرد اول او را به طریقی دفع کنید و اگر واقعا چاره ای نبود، به این شکل و حالا ببر کجا بوده؟


بسیار آیات در قرآن هست که از خوراک حقیقی انسان که گیاهان باشند تاکید آشکار دارد


و حتا بهشت را با گیاهان وصف می کند


اکنون در بهشت زمین هستی ولی آیا آن را می بینی؟


وَ الْحَبُّ ذُو الْعَصْفِ وَ الرَّیْحانُ


گیاهانی خوشبخو و دلپذیر



 فَاکِهَهٌ وَالنَّخْلُ ذَاتُ الْأَکْمَامِِ


آیا میوه ها را نمی نگری و این نعمت را نمی دانی



جَعَلَ لَکُمُ الأَرْضَ فِرَاشًا وَالسَّمَاء بِنَاء وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقًا لَّکُمْ


زمین چون بستری گسترده و باران از آسمان ریخته و گیاهان رزق و خوراک شما هستند



وَأَنزَلَ لَکُم مِّنَ السَّمَاءِ مَاء فَأَنبَتْنَا بِهِ حَدَائِقَ ذَاتَ بَهْجَهٍ مَّا کَانَ لَکُمْ أَن تُنبِتُوا شَجَرَهَا


 آبی فرو بارید که بدان بوستانهای خرم و شادی ‌آفرین روییدند



حَبَّهٍ أَنبَتَتْ سَبْعَ سَنَابِلَ فِی کُلِّ سُنبُلَهٍ مِّئَهُ حَبَّهٍ ٌ


 دانه‏اى است که هفت خوشه، برویاند و در هر خوشه صد دانه باشد


فَأَخْرَجْنَا بِهِ نَبَاتَ کُلِّ شَیْءٍ فَأَخْرَجْنَا مِنْهُ خَضِرًا نُّخْرِجُ مِنْهُ حَبًّا مُّتَرَاکِبًا وَمِنَ النَّخْلِ مِن طَلْعِهَا قِنْوَانٌ دَانِیَهٌ وَجَنَّاتٍ مِّنْ أَعْنَابٍ وَالزَّیْتُونَ وَالرُّمَّانَ مُشْتَبِهًا وَغَیْرَ مُتَشَابِهٍ انظُرُواْ إِلِى ثَمَرِهِ إِذَا أَثْمَرَ وَیَنْعِهَ


هر روییدنی بیرون آمد و از آن سبزه‌ای گیاهی که از تخم روییده و ساقه و شاخه تولید کرده، پدید آمد از آن گیاه سبز دانه‌های بر هم نشسته و درهم رسته و از شکوفه ها، خوشه‌هایی نزدیک به هم و بوستانهایی از  رنگ و مزه ، آن گاه که بار دهد و به رسیدن آن بنگرید



وَ شَجَرَةً تَخْرُجُ مِنْ طُورِ سَیْناء تَنْبُتُ بِالدُّهْنِ وَ صِبْغٍ لِلاکِلینَ


و آن درختی که ثمره اش خورش شماست



فلینظر الانسان الی طعامه


پس انسان باید به خوراک خود بنگرد



فانبتنا فیها حبا


عنبا و قضبا


و زیتونا و نخلا


و حدایق غلبا


باغ ها و خوراکی نیکو




وَهُزّی إِلَیْکِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُساقِطْ عَلَیْکِ رُطَبًا جَنِیًّا


وقتی مریم درد زایمان داشت و باردار و گرسنه و درمانده بود


و می گفت: کاش قبل از این مرده بودم و کاملا فراموش می شدم


اما به نزدیک درخت خرما رفت و تناول کرد، آنگاه  آرامش پیدا کرد


اگر بخواهیم آیات را بنویسیم بسیار طولانی هست و این نشانه های روشن برای کسانیست که به خوراک خود بیندیشند


کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

       .isfahanvegans@

۱۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

ازبین رفتن درخام گیاهخواری

              اصفهان خام گیاه خواران (خلیلیان محمد)  


"از بین رفتن"


مدتیه در سفرم ازین شهر به اون شهر .

هر روز صبحم را با میوه شروع میکنم،نهار هم سالاد میخورم،شب هم میوه و در طول روز هم اگر گرسنه م شد خرما ،ارده و انواع مغز .


دوستان و فامیل که منو بعد از چند ماه دیده بودند همه تعجب میکردند که وای چرا و پروتئین چی میشه ؟ کلسیم چی میشه؟و..........

چقدر لاغر شدی؟؟؟

وااااااااااااای که "چقدر ازبین رفتی"


جوابی نداشتم به دوستان و فامیلِ عزیزم بدم غیر ازینکه در دلم بگم خوشحالم که از بین رفتم!!! 

از بین شماهایی که یکساعت قبل از صبحانه در تکاپویِ تهیه صبحانه هستید ، بلافاصله بعد از صبحانه باید تدارکِ نهار را ببینید و هنوز نهار تمام نشده به فکر شام باشید.

تازه اگر میان وعده هم بخواهید باز همان داستانِ تدارکاتِ وقتگیر تکرار میشه.

حالا فکر کنید اگر آب و برق و گاز و حتی تلفن هم قطع بشه چه خللی در کار  پیدا میشه.


اما من خیلی راحت و بی دغدغه ، نه نگرانِ نبودن آب و برق و گازم نه نگران کم و کاست مواد اولیه,خیلی راحت به کارهایی که دوست دارم میرسم.


و چقدر خوشحالم که از بین رفته ام.

از بینِ کسانی که صبح تا شب هر دقیقه به فکر خوراکِ چند ساعتِ دیگرِ خودشونن.

از بین کسانی که به فکر بلایی که بر سرِ بدنشون و محیط زیستشون میارن نیستن.

از بین رفتم چون به عادتهایِ غلط پشت کردم .

از بین رفتن را به همراهی در کارِ غلط ترجیح میدهم.


بله از بین شما رفتم و خوشحالم .







لینک عضویت در کانال انجمن خام گیاه خواران اصفهان 

09130251009

https:// telegram. me / isfahanvegans

۱۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

لذت ترس

                                       چرا از ترسیدن لذت می‌بریم؟


💠چرا بعضی‌ها می‌توانند از پرش با اسکی، سقوط آزاد با طناب و ورزش‌های خطرناک لذت ببرند.

ممکن است این پرسش برایتان پیش آمده باشد که چرا انسان‌ها گروه‌گروه به تماشای فیلم‌های ترسناک می‌روند یا در شهر بازی‌ها برای ورود به «تونل وحشت» صف می‌کشند؟

💠به گفته دانشمندان این قابلیت مغز انسان که می‌تواند ترس را لذت‌بخش سازد احتمالاً کلید کشف علّت هراس‌ها (فوبیا) و اختلالات اضطرابی است. انسان‌ها وقتی می‌ترسند بدنشان به طور خودکار واکنش «مقابله یا فرار» نشان می‌دهد. ضربان قلبشان افزایش می‌یابد، تندتر نفس می‌کشند، عضلاتشان منقبض می‌شود و توجهشان به واکنش مؤثر نسبت به تهدیدی که پیش آمده، متمرکز می‌شود. اگر مغز بداند که خطر واقعی وجود ندارد، آنگاه این آزاد شدن سریع آدرنالین برای ما لذت‌بخش می‌شود.

بنابراین، رمز لذت بردن از چنین هیجاناتی در دانستن چگونگی برآورد مناسب از میزان خطر واقعی نهفته است. برای مثال، بچه‌ها در بیشتر مواقع، بر آورد بیش از حدّی از خطر دارند و «ترس واقعی» را تجربه می‌کنند. در این مواقع است که آن‌ها به پدر و مادر خود آویزان می‌شوند و گریه می‌کنند زیرا اطمینان یافته‌اند که احتمال خطر زیاد است. امّا بزرگتر‌ها ممکن است ابتدا وحشت کنند ولی پس از آن به خنده روی می‌آورند زیرا به سرعت تشخیص می‌دهند که خطر جدّی و واقعی وجود ندارد.

💠این پدیده، توصیف‌گر این است که چرا بعضی‌ها می‌توانند از پرش با اسکی، سقوط آزاد با طناب ( bungee Jumping ) و ورزش‌های خطرناک لذت ببرند. اگر از آن‌ها در این مورد سؤال شود خواهند گفت که به دلیل تمرین‌های پیشین و احتیاط‌های لازم، ریسک خطر بسیار پائین است و بدین خاطر می‌توانند از این فعالیت‌ها لذت ببرند.

💠ساختار کلیدی در مغز انسان که مسئول این تأثیر است به احتمال زیاد «بادامه مغز» ( amygdala ) است که خاطرات پیوندخورده به هیجانات را شکل می‌بخشد و ذخیره می‌کند. به عقیده روان‌شناسان، توانایی لذت بردن از ترس، یک حس تکاملی را در انسان‌ها به وجود آورده است. همین انگیزه است که به کشف احتمالات جدید، یافتن منابع تازه غذایی و مکان‌های بهتری برای زیستن می‌انجامد. برای انسان‌ها انحراف از معیارها و رسوم عادی، تا یک حدّ معین، لذت‌بخش است. اگر انسان به طور مکرّر در معرض تحریکات ترسناک قرار گیرد، مغز به آن عادت می‌کند و دیگر آن را به عنوان یک پدیده ترسناک شناسائی نمی‌کند. 

💠از همین واقعیت در درمان‌های شناختی برای هراس‌ها و اختلال فشار روانی پس آسیبی استفاده می‌شود. در این روش درمانی، بیمار به مدّت طولانی در معرض چیزی که از آن می‌ترسد (و در واقع ترسناک نیست) قرار داده می‌شود. این شیوه درمانی شناختی، همراه با تجویز دارو، در ۸۰٪ یا ورزشهاویوگا در اکثر  مواقع با موفقیت همراه می‌شود. 




کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

isfahanvegans@

۱۸ مهر ۹۶ ، ۰۷:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

روغن های ضد افتاب طبیعی

#ضد آفتاب های طبیعی #و روغنی را بشناسید#:

اگر شما هم از پوستتان در مقابل نور آفتاب مراقبت می کنید کار بسیار خوبی می کند اما فراموش نکنید که این کرم های ضد آفتاب هم به خودی خود می توانند برای پوست صورت مضر باشند چرا که عاری از مواد شیمایی نیستند. اگر می خواهید یک ضد آفتاب کاملا طبیعی داشته باشید توصیه ما به شما این است که از روغن های گیاهی که به صورت ضد آفتاب طبیعی شناخته می شوند استفاده کنید.


#روغن دانه هویج :#


از ویژگی های مهم این روغن دارا بودن spf40 است که می تواند نور خورشید را روی پوست شما مهار کند. همچنین خاصیت های ضد عفونی کننده و آنتی اکسیدانی این روغن با میکروب ها مقابله کرده و موجب ضد عفونی پوست می شود.


#روغن تمشک:#


از مواد تشکیل دهنده ی این روغن می توان به spf30، امگا ۳ و امگا ۶ نام برد که ترک های پوستی را در مان می کند.


#روغن جوانه گندم:#


جوانه گندم هم دارای spf20 است که برای مراقبت در مقابل نور خورشید مورد استفاده قرار می گیرد اما به کیفیت دو مورد بالا نیست. این روغن دارای ویتامین ای می باشد که با ویژگی آنتی اکسیدان این روغن پوست را سالم و ضد عفونی می کند


روغن آواکادو:


این روغن هم دارای spf15 است که وجود میزان قابل توجهی مونو چربی در این میوه موجب مراقبت از پوست شما در برابر آفتاب می شود.


روغن دانه سویا:


spf10 ویژگی مهم این دانه می باشد که به عنوان یک ضد آفتاب ملایم عمل می کند


روغن نارگیل:


این روغن با وجود spf8 هم از مو و هم از پوست در مقابل آفتاب مراقبت می کند.


روغن زیتون:


این روغن برای بدن بسیار مفید است. از آن جا که دارای spf8 است می تواند از پوست به خوبی مراقبت کند. همچنین از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده اما برخی معتقدند که پوست را تیره می کند.

روغن بادام:


این روغن هم دارای spf5 است که توانسته به خوبی جلوی نور آفتاب را بگیرد و خشکی را رفع کند.


روغن جوجوبا:


این روغن دارای spf4 بوده و به میزان توانایی خود جلوی نور خورشید را می گیرد.


حاوی spf4 است و خواص دارویی برای پوست دارد و خشکی پوست را رفع می کند.


روغن آلوئه ورا: اگر پوست صورت شما دچار آفتاب سوختگی شده است توصیه می کنیم تا ۵ روز از این روغن روی پوست استفاده کنید تا سلامت از دست رفته آن را بازگردانید.


کانال خام گیاه خواران اصفهان 

isfahanvegans.@ 

۱۸ مهر ۹۶ ، ۰۷:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

10قانون زندگی

10 قانون کلی برای زندگی: 


قانون یکم:

به شما جسمی داده شده.چه جسمتان را دوست داشته یا از آن متنفر باشید. باید بدانیدکه در طول زندگی در دنیای خاکی با شماست.


قانون دوم: 

در مدرسه ای غیر رسمی و تمام وقت نام نویسی کرده اید که زندگی نام دارد.


قانون سوم:

اشتباه وجود ندارد، تنها درس است.


قانون چهارم: 

درس آنقدر تکرار می شود تا آموخته شود.


قانون پنجم: 

آموختن پایان ندارد.


قانون ششم:

قضاوت نکنید، 

غیبت نکنید،

ادعا نکنید،

سرزنش نکنید،

تحقیر و مسخره نکنید و گرنه سرتان می آید.


قانون هفتم:

دیگران فقط آینه شما هستن.


قانون هشتم:

انتخاب چگونه زندگی کردن با شماست. همه ابزار و منابع مورد نیاز را در اختیاردارید.


قانون نهم:

جواب هایتان در وجود خودتان است. تنها کاری که باید بکنید این است که نگاه کنید،گوش بدهید و اعتماد کنید.


قانون دهم:

خیر خواه همه باشید تا به شما نیز خیر برسد.

به هیچ دسته کلیدی اعتماد نکنید بلکه کلید سازی را فرا بگیرید


آنتونی رابینز 


۰۳ مهر ۹۶ ، ۱۷:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

شغر خامگیاهخواری 2

مدتی باشد که هستم خامخوار.

خوش گذرشد ازبرایم روزگار.

قبل ازآن ازچربی وقند فشار.

دائما بودم ذلیل خردو خوار.

قلب من اصل نمیکردخوب کار.

ازغذاها که نبودندسازگاد.

ناامیدی شدبرایم برفرار.

خانه شد برمن بمانند مزار.

ناگهان شخصی بگفت دررهگذر.

خامخواری کن که گردی استوار.

این نصیحت چونکه بگرفتم بکار.

برهوای نفس خود گشتم سوار. 

پختنی دیگر زدم جمله کنار .چونکه دیدم دشمنانند آشکار.

ای خداشکر توگویم بی شمار.

لطف توشد رهنماوافتخار.

اعتضادی -اصفهان

۰۱ مهر ۹۶ ، ۰۹:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان