انجمن تغذیه طبیعی ارمغان پردیس هستی_اصفهان

انجمنی برای دوستداران طبیعت و سلامت در اصفهان

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

علت گرمایش زمین

تشدید گرمایش زمین 

با چرای گاوها در علفزار


سال‌هاست می‌دانیم پرورش گاو موجب تولید حجم زیادی از گازهای گلخانه‌ای می‌شود. ریشه این مساله در ساختار میکروبی دستگاه گوارش این جانور نهفته است. باکتری‌های موجود در دستگاه گوارش گاو موجب انجام واکنش‌های مختلف و تولید گاز متان می‌شود. هر گاو به صورت طبیعی در هر سال حدود صد کیلوگرم گاز متان تولید می‌کند که از گازهای گلخانه‌ای است و نقش مهمی در تشدید پدیده گرمایش زمین دارد. با در نظر گرفتن این که در دنیا حدود یک میلیارد راس گاو وجود دارد، می‌توان به پیامدهای منفی ناشی از پرورش گاو پی برد.

 تصویر تشدید گرمایش زمین با چرای گاوها در علفزار

افزون بر این، در بسیاری از کشورهای دنیا نظیر برزیل، دامداران به منظور تامین علوفه مورد نیاز این حیوان به تخریب جنگل و ایجاد مزارع پرورش علوفه می‌پردازند. با توجه به نقش کلیدی جنگل‌ها در پالایش هوا، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که گسترش صنعت دامداری به وخامت هر چه بیشتر وضعیت زیست بوم زمین می‌انجامد. اما در این میان چند سالی است که برخی پژوهشگران ادعا کرده‌اند چرای گاو در علفزارهای طبیعی هیچ خطری را متوجه محیط‌زیست نمی‌کند. براساس ادعای این افراد، گیاهان موجود در این علفزارها می‌توانند بخشی از آلودگی کربنی تولیدی را جذب کنند و فضولات گاوها نیز به رشد هر چه بیشتر این گیاهان می‌انجامد. اما این ادعا تا چه حد درست است؟

مطالعه جدیدی که از سوی یک تیم پژوهشی در دانشگاه آکسفورد به انجام رسیده، نشان می‌دهد این مساله چندان واقعیت ندارد. در واقع محاسباتی که این تیم انجام داده نشانگر آن است که گیاهان موجود در علفزارها در بهترین حالت می‌توانند فقط بین 20 تا 60 درصد به خنثی‌سازی کربن موجود در آلاینده‌های گازی بپردازند. در نتیجه پرورش گاو در علفزارهای طبیعی شاید تفاوت چندان معناداری با پرورش آن در دامداری‌ها نداشته باشد. افزون بر این، خاک این مناطق پس از مدتی جذب کربن تقریبا اشباع می‌شود و این در حالی است که تولید متان توسط گاوها همچنان ادامه دارد. این مطالعه یک بار دیگر زنگ خطری را برای بشر به منظور یافتن منابع غذایی جایگزین به صدا درآورده است. با توجه به روند افزایش جمعیت در سراسر جهان، محدودیت منابع غذایی و نیز مضرات برخی منابع کنونی (نظیر پرورش گاو) برای حیات سیاره خاکی، احتمالا باید به فکر یافتن شیوه‌های دیگر برای تأمین پروتئین مورد نیاز میلیاردها انسان در سال‌های پیش رو باشیم.

منبع: New Scientist

روزنامه جام جم  .دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

            .isfahanvegans@

۰۸ آبان ۹۶ ، ۱۶:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

تجربه ایی دردیابت

با تقدیم عرض سلام.


وقتی کتاب میخونی به طرز عجیبی 

از جمع بقیه جدا میشی ولی اصلا 

احساس نمیکنی که تنهایی، حس میکنی اونا تنهان اگر چه باهمند...! 


...........................


بیماری دیابت و فشار خون بالا و اضافه وزن را چطور با خام خواری از بین بردم،


من علی‌ نیری ۴۸ ساله متولد تهران،که از چندی پیش خامخواری صد در صد را دوباره شروع کردم .


قبلا فشار خون بالا ۱۵ روی ۱۰ داشتم اما الان فشارم از ۱۰ روی ۷ بالاتر نمی‌رود،


قبل از خام خواری به بیماری دیابت مبتلا شده بودم که گاهی تا ۳۶۰ میرسید اما در


حال حاضر از ۱۱۰ بالاتر نمی‌رود.


از همه مهمتر اضافه وزنم بود که به حدود ۹۳ کیلو رسیده بودم با قد ۱۶۷ سانتی متر


اما حالا ۷۵ کیلو وزنم شده است که حدود ۱۸ کیلو کم نمودم.


اما خامخواری یعنی‌ چه؟


خام خواری یعنی‌ نخوردن غذاهای پخته،گوشت،لبنیات،انواع دارو و دوا،چای،و هر نوع غذایی


که به نحوی حرارت دیده باشد ،


خام خواری یعنی‌ خوردن میوه جات تازه ،سبزیجات تازه،آجیل خام،جوانه‌‌ها ،آب چشمه


در صورت دست یافتن،هوای تمیز ، ورزش مثل پیاده روی.




سلامتی و خام خواری،خام خواران به طور کلی‌ سلامتی‌ بالائی دارند،یکی از دوستان


خام خوارم که بیش از ۳۵ سال است که خامخوار است در این ۳۵ سال هرگز سرما


نخورده است و هر موقع فردی که سرما خورده است را مخصوصاً بغل کرده تا شاید


خودش هم سرما خوردگی بگیرد!


به دفعات زیاد با اسناد و مدارک زیاد که در ایران موجود است با تغذیه خام بیشتر بیماریها


از جمله سرطان معالجه شده است،البته بعضی‌ از بیماریهای مزمن جهت معالجه به


زمان زیادی نیاز دارد ، اما خود بنده که خیلی‌ زیاد بیماری دارم!در عرض ۴ ماه خام خواری


۱۸ کیلو از وزنم را کم کردم و هم اکنون ۷۵ کیلو هستم ، فشار خون ۱۵/۱۰ را به ۱۰/


۷ رسیده است،و قند خون از که بالای ۳۰۰ بود هم اکنون به پایین ۱۱۰ آمده است،اینها


همه کار طبیعت خدا است.


قدرت و توان جسمی روز به روز یشتر میشود،بطوری که بعد از چند ماه


خام خواری میتوانم به راحتی ۲ ساعت پیاده روی کنم ، و هم اکنون که در خارج از


کشور به سر میبرم و کارم سخت و بدنی است ،به راحتی از عهده کارم بر میایم،۱۴


ساعت کار روزانه را انجام میدهم بدون خستگی در سن ۴۸ سالگی ،اینها همه کار


طبیعت است .


ورزشکاران با خام خواری میتوانند به رکوردهای باور نکردنی دست


بیابند ،و در سکو های اول جهانی بایستند .


بیمارانی که جوابشان کرده بودند هم اکنون با خام خواری به سلامتی


رسیده اند.البته این روش غذای کمی سخت است و باید برای بیماران با نظر پزشک


انجام شود.


خام خواری ۱۰۰% در دراز مدت تاثیرات خوبی دارد اما به علت تاثیر


جامعه امکان ترک این روش است که نباید نا امید شد چون میشود با درصد بالای خام


خواری به خام خواری ادامه داد .




شیر برای مصرف نوزاد پستان داران میباشد نه برای مصرف انسان بزرگسال ،تازه شیر گاو برای گوساله و بز برای بزغاله است و شیر مادر برای کودکش ،همان طوری که میبینیم ما انسانها همه چیز را جایش را عوض کردیم ،کدام فردی شیر مادرش را در سن ۲۰ سالگی میخورد؟!


اگر از قوانین طبیعت سر پیچی‌ نکنیم بیمار نمیشویم،به حیوانات نگاه کنید ،آنهایی که در طبیعت دست نخورده هستند آیا سرطان میگیرند؟آیا سرما خوردگی میگیرند؟آیا به خاطر یه مقدار غذا سر پدر ،مادر ،خواهر یا برادر و یا دوستان خود کلاه می‌گذراند؟


از همه جالب تر توان ورزشی در خام خواری آنچنان بالا میرود که بعد از مدتی‌ کوتاه میشود به راهپیمایی‌های طولانی‌ رفت،و جالب این که توان جنسی‌ چند برابر میشود،اعصاب آرامش یافته،و روحیات خامخوار عوض شده و شخص دیگری میشود.


وقتی‌ که خامخواری را شروع می‌کنیم فامیل و نزدیکان شروع میکنند به مخالفت،و مانع این کار میشوند، هر کسی‌ نمی‌تواند به راحتی‌ عادت نسلهای گذشته خود را عوض کند ، لذا معمولان کسانی‌ که این روش تغذیه را شروع میکنند نمیتوانند به طور صد در صد ادامه بدهند ، اما اینجا راهی‌ است که اگر حد اقل ۷۵ در صد مواد غذای مصرفی میوه جات و سبزیجات و آجیل خام باشد بهتر از روش پخته خواری می‌باشد ، اما جهت درمان بیماریها میبایست روش صد در صد خام خواری را ادامه داد تا بیماری ریشه کن گردد ، بسیاری از خام خواران قدیمی‌ که سالهاست این روش را ادامه میدهند در صدی از غذاهای پخته مصرف میکنند .


این مطالب را به نگارش آوردم که در شروع خام خواری اگر به پخته خواری برگشتید احساس سر خوردگی پیدا نکنید چون میشود که روش ۷۵ % را حداقل ادامه داد.

البته بنده در حال حاضر خامخوار ۱۰۰ % هستم .


   با تشکر از آقای علی نیری.  موفق باشید. جعفر


کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

      .isfahanvegans@

۰۸ آبان ۹۶ ، ۱۶:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

اوانسیان 2

آرشاویر در آوانسیان بنیانگذار خام خواری در جهان است. او با پختن و تغییر شکل هر نوع غذا مخالف بود و غذای پخته را غذای مرده می‌نامید. وی اعتقاد داشت علم پزشکی در خواص مواد غذایی و درمان بیماریها دچار اشتباهات بزرگی شده است. همچنین اعتقاد داشت طبیعت برای تمامی موجودات از جمله انسانها غذا را آماده قرار داده است و انسان با پختن غذاها باعث بیماریهای زیادی برای خود می‌شود.


او در معرفی خود در چاپ چهارم کتاب خام خواری در سال ۱۳۵۵ می‌نویسد :


آرشاویر در آوانسیان، بنیانگذار خام خواری که ۱۹ سال پیش زیر فشار بیمارهای مختلف به لب گور رسیده بودم، اکنون با خام خواری از همه ناراحتیهای خود بکلی نجات پیدا کرده و در سن ۷۵ سالگی، کاملا سالم، با نیروی یک جوان، شب و روز زحمت می‌کشد تا به مردم نشان دهد که کلیه بیماریها و سایر بد بختیهای این دنیا در نتیجه مصرف خوراکهای پخته و داروهای شیمائی و سایر مواد مرده بوجود میایند.


و در نامه خود به محمد رضا شاه پهلوی در اردیبهشت ۱۳۵۰ می‌نویسد:


... در نتیجه کوششها و مطالعات و تحقیقات و تجربیات سی ساله یک فرد ایرانی امروز بطور قطع ثابت شده است که علل کلیه بیماریها ناشی از مصرف غذاهای پخته و مواد پخته و مواد شیمایی و سایر مواد مرده می‌باشد که مردم ندانسته وارد بدن خود می‌کنند. جان نثار موقعی باین امر اطمینان پیدا کردم که دو فرزند دلبندم را یکی در سن ۱۰ سالگی و دیگر در سن ۱۴ سالگی در نتیجه داروهای «موثر» و غذاهای «مقوی» پزشکان مشهور ایرانی و اروپایی از دست دادم...




خام خواری (زنده خواری) فلسفه تغذیه و تندرستی


در این کتاب وی به توضیح خام خواری، دلایل بیماریها و درمان آنها، مثالهایی از افراد خام خوار ایرانی و غیر ایرانی و مکاتبات خود را جای داده است.


این کتاب پس از انقلاب سال ۵۷ با تغییراتی به چاپ رسید.


پخته خواری ،یک عادت مرگ آور ، باعث همه بیماری ها


وی در این کتاب اعتقادات خود در مورد علم پزشکی و دلایل بیماریها و تجارب شخصی خود را جای داده است.




فلسفه خام خواری


حدود ۵۵ سال پیش مرحوم آرشاویر در آوانسیان یک فرد ایرانی که به انواع بیماریها مبتلا بود و دو فرزند کوچک خود را نیز به علت بیماری کلیه از دست داده بود،و در طی آن زمان در اثر مطالعات ای که داشت و تاثیر کتابهای بیخر بنر ، خام خواری را کشف نموده و اول خود و همسر ایشان شروع به خام خواری میکنند که ایشان در آن زمان با بیش از ۵۰ سال سنّ و داشتن انواع بیماریها در مدتی‌ کوتاه بیش از ۱۲ کیلو وزن اضافه کم می‌کند و بیماریهای او یک به یک ناپدید میشود،با تبلیغات و نوشتن کتاب و مراجعه به سمینارهای پزشکان ایرانی‌ شروع می‌کند به آشنا نمودن مردم به خام خواری ، اما استقبالی نمی‌شود،تصمیم می‌گیرد تبلیغات خود را در خارج از کشور ایران شروع کند،کتابهایی به زبان‌های ارمنی برای ارمنستان شوروی در آن زمان ، به زبان‌های انگلیسی و آلمانی‌ برای اروپا و آمریکا نوشته و به طور رایگان به تمام جهان این کتابها را می‌فرستد،در زمان کوتاهی‌ این کار ایشان باعث شهرت خام خواری شده و هزاران نفر با روش خام خواری سلامتی‌ خود را به دست آورده و سیل نامه‌های تشکر آمیز از تمامی‌ جهان به دفتر ایشان واقع در تهران در خیابان سنائی کوچه کامکار شروع میشود. مرحوم آوانسیان چندین کتاب به فارسی‌ نوشتند که کتاب خامخواری از جمله کتابهای ایشان به زبان فارسی میباشد.




به جرأت می‌توان گفت این دو کتاب مخصوصاً کتاب خام‌خواری جان بسیاری از انسان‌ها را (مخصوصاً بیمارانی را که پزشکان از معالجه‌ی آن‌ها قطع امید کرده بودند) نجات داده است.


کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

isfahanvegans@

۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

عقاید اوانسیان

عقاید اوانسیان


او در معرفی خود در چاپ چهارم کتاب خام خواری در سال ۱۳۵۵ می‌نویسد :


آرشاویر در آوانسیان، بنیانگذار خام خواری که ۱۹ سال پیش زیر فشار بیمارهای مختلف به لب گور رسیده بودم، اکنون با خام خواری از همه ناراحتیهای خود بکلی نجات پیدا کرده و در سن ۷۵ سالگی، کاملاً سالم، با نیروی یک جوان، شب و روز زحمت می‌کشد تا به مردم نشان دهد که کلیه بیماریها و سایر بدبختیهای این دنیا در نتیجه مصرف خوراکهای پخته و داروهای شیمائی و سایر مواد مرده بوجود میایند.


و در نامه خود به محمد رضا پهلوی در اردیبهشت ۱۳۵۰ می‌نویسد:


... در نتیجه کوششها و مطالعات و تحقیقات و تجربیات سی ساله یک فرد ایرانی امروز بطور قطع ثابت شده‌است که علل کلیه بیماریها ناشی از مصرف غذاهای پخته و مواد پخته و مواد شیمایی و سایر مواد مرده می‌باشد که مردم ندانسته وارد بدن خود می‌کنند. جان نثار موقعی باین امر اطمینان پیدا کردم که دو فرزند دلبندم را یکی در ۱۰ سالگی و دیگر در سن ۱۴ سالگی در نتیجه داروهای «مؤثر» و غذاهای «مقوی» پزشکان مشهور ایرانی و اروپایی از دست دادم… آوانسیان در ۱۴ مرداد ۱۳۵۴ در دادگاه عمومی تهران به اتهام مداخله در امور پزشکی و با شکایت سازمان نظام پزشکی دادگاهی شد که دادگاه پس از شنیدن نظرات طرفین و با توجه به مشاهدات و شهادت شهود رای به برائت او داد.[۳]


کتابها 


زنده خواری (خام خواری) فلسفه تغذیه و تندرستی: در این کتاب وی به توضیح خام خواری، دلایل بیماریها و درمان آنها، مثالهایی از افراد خام خوار ایرانی و غیر ایرانی و مکاتبات خود را جای داده‌است. این کتاب پس از انقلاب سال ۵۷ با تغییراتی به چاپ رسید.

پخته خواری یک عادت مرگ آور: وی در این کتاب اعتقادات خود در مورد علم پزشکی و دلایل بیماریها و تجارب شخصی خود را جای داده‌است.

Raw Earing، به زبان انگلیسی[۴]

همچنین کتابی به زبان ارمنی دارد که پیش از کتاب پارسی زنده خواری نوشته.[۵]


درگذشت


آوانسیان در سال ۱۹۹۰ در سن ۹۲ سالگی در گذشت.[۱]


کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

isfahanvegans@

۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

اشنایی بااوانسیان 1

آرشاویر در آوانسیان (به انگلیسی: Arshavir Ter Hovhannessian، زاده: ۱۸۹۸ میلادی، مرگ: ۱۹۹۰ میلادی[۱]) یا آرشاویر تر آوانسیان (آ.ت. آوانسیان) یکی از نخستین فعالان خام خواری در ایران بود. او با پختن و تغییر شکل هر نوع غذا مخالف بود و غذای پخته را غذای مرده می‌نامید.


 وی اعتقاد داشت علم پزشکی در خواص مواد غذایی و درمان بیماریها دچار اشتباهات بزرگی شده‌است. همچنین اعتقاد داشت طبیعت برای تمامی موجودات از جمله انسانها غذا را آماده قرار داده‌است و انسان با پختن غذاها باعث بیماریهای زیادی برای خود می‌شود.



۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

lمقاله 5

با تقدیم عرض سلام.


مهم نیست که

چقدر تحصیل کرده‌ای

چقدر با استعدادی یا

چقدر ثروتمندی...

نوع خوراک و رفتار با بدنت

خود ، همه چیز را راجع به تو میگوید...

......................................................................................


پرندگانی که در قفس 

به دنیا آمده اند

تصور میکنند 

پرواز یک بیماریست...!

......................................................................................

بار خدایا "  ما تا کنون  در گمراهی بزرگی بوده ایم !   ما فریب اهریمن  را خورده ایم !  پدران  و  اجداد  ما  نیز  چنین 

کرده اند !  { ما  غذای  مرده  و  کشته شده  و سوخته را می خوریم !  به  عبارتی " دیگر  ما  مرده خوار و قاتلیم  که 

روزانه مقدار زیادی { خاکستر } می خوریم ! آیا شایسته ماست  که  خاکستر خوار باشیم ؟ }   اکنون  ما  را  ببخش  و  

پاکیزه  نما "  و  یاری فرما  تا  در  این  نهضت  مقدس  زنده خواری " پابرجا  بمانیم  و  موفق  شویم  و  بتوانیم  

دوستان  و  اقوام  خویش  را  نیز  آگاه  سازیم.


خدای دانا و توانا  برای  هیچکس بیماری  و  مرگ مصنویی  نخواسته است  و  غذای  طبیعی و سالم  او را  خلق  کرده  

و  در { طبیعت }  گذارده  است "  اکنون  که  در هر کوی  برزن  شاهد  اینهمه  میوه های   و سبزی های گونا گون 

هستیم"  آیا دیگر  سزاوار است  برای  سیر کردن  شکم خود " حیوانات را کشته  و پخته  و  با  هزار جور ترفند مضر 

{ مثل  سرخ کردن } " آنرا به  اصطلاح   خوشمزه { کاذب } کرده "  تناول کنیم   و آنگاه  ابتدا  { به به و چه چه } کرده  

و  سپس  بیمار شده  و آنگاه  از خدا  گله و شکوا  کره  که  چرا  من بیمار  شده ام ؟؟؟


به‌طور کلی این یک اشتباه بزرگ و تأسف‌آوری است که از یک ماده‌ی مصنوع و یا یک نوع غذای بخصوصی انتظار 

مداوای بیماری را داشته باشیم و با وجود این، انسان همین اشتباه ساده را طی قرن‌ها مرتکب شده است. اصولاً در 

جهان ماده‌ای وجود ندارد که بتوان آن را برای مداوای امراض بکار برد. بیماری‌ها علل اصلی دارند که با از بین بردن 

این علل   کلیه‌ی بیماری‌ها خود به خود ریشه‌کن می‌شوند و این علل عبارتند از مصرف غذاهای مُرده و مواد سمی و 

شیمیایی.


اغلب دیده می شود به کار بردن لفظ "مُرده خواری" یا الفاظ دیگری نظیر "لاشه خواری" برای کسانی که گوشت  حیوانات را می خورند باعث ناراحتی آن ها شده و این گونه عبارت ها را نوعی توهین به خود محسوب می 

کنند! اما همانطوری که آوانسیان گفته این ها حقایقی هستند که باید مرتباً تکرار شود تا مردم متوجه کار اشتباه خود 

بشوند. بدن ما و تک تک ارگان ها و اعضای آن با میلیارها سلول زنده و هوشمند ساخته شده که همه ی آن ها برای این 

که وظیفه ی خود را به درستی انجام دهند احتیاج به غذای زنده دارند.


امتحان این که حرارت آتش، آنزیم ها و خواص حیات بخش گیاهان را از بین می برد و آن ها را تبدیل به مواد مُرده و 

بی جان می کند اصلاً کار سختی نیست و هر کسی از شما می تواند در این مورد با یک آزمایش ساده شخصاً تحقیق 

کند. مثلاً مقداری غلات یا حبوبات را انتخاب کرده و آن ها را به دو دسته تقسیم کنید. دسته ی اول را ابتدا چند دقیقه 

در آب جوش بیندازید اما دسته ی دوم را حرارت ندهید. سپس هر دو نمونه را حدود 12 تا 15 ساعت در آب خیس داده 

و بعد با خالی کردن آب ظرف و مرطوب نگاه داشتن دانه ها اجازه دهید تا جوانه بزنند (مانند کاری که برای تهیه ی 

سبزه ی عید نوروز انجام می دهید). در این صورت خودتان شخصاً متوجه می شوید که کدام نمونه زنده و کدام نمونه 

مُرده است. نمونه ای که قابل جوانه زدن و رُشد کردن نباشد مُرده است.


                                                        موفق باشید. جعفر 


کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

isfahanvegans@

۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان

چگونه خام گیاه خوار شویم

👨‍🌾چگونه خام گیاهخوار شویم؟👩‍🌾


🍉بخاطر انتخاب رژیم غذایی خام گیاهخواری به شما تبریک می‌گویم. همیشه شروع یک حرکت تازه با مخالفت مواجه می‌شود و کسی موفق خواهد شد که خود را به یک اراده محکم مجهز کرده باشد.


👨‍🌾چرا خام گیاهخوار شویم؟👩‍🌾


🍉زیرا یگانه غذای طبیعی انسان و دیگر موجودات زنده مواد خام و طبیعی هستند.

با خام گیاهخواری به بالاترین حد تندرستی و سلامتی خواهیم رسید.

با خام گیاهخواری تمام سمومی که طی سالیان دراز بر اثر خوردن مواد پخته در بدن جمع شده‌اند پاک‌سازی خواهند شد.

با خام گیاهخواری به بی‌نیازی در تغذیه خواهید رسید. پزشک، داروخانه، عطار، نانوا، قصاب، آشپزخانه و مطالب سلامت تغذیه را به کل فراموش خواهید کرد.


👨‍🌾خام گیاهخواری چیست؟👩‍🌾


🍉تغذیه با مواد خام گیاهی که فقط با نور خورشید ساخته و پرداخته شده‌اند. 


👨‍🌾چه چیزهایی نباید بخوریم؟👩‍🌾


🍉هر چیز که:

•         پخته شده باشد

•         حرارت دیده باشد

•         بو داده باشد

•         کنسرو شده باشد

•         تغییر فیزیکی یا شیمیایی داشته باشد (سرکه و الکل)


•         هر نوع گوشت اعم از مرغ، ماهی، گوشت قرمز

•         شیر، تخم مرغ، لبنیات


•         عسل (برخی از خام گیاهخواران از عسل استفاده می‌کنند. اما بدون شک عسل  غذایی طبیعی برای انسان نمی‌باشد.)


چیزهای دیگری که نباید مصرف کرد


•         قهوه

•         چای

•         الکل

•         سیگار


👨‍🌾چه چیزهایی باید بخوریم؟ 👩‍🌾


🍉تعریف خام‌گیاهخواری ۱

 تغذیه از گیاهان زنده‌ای که در دمایی کمتر از ۴۸ درجه و بالاتر از ۴- درجه سانتیگراد حاضر و آماده شده باشند.


🍉تعریف خام‌گیاهخواری ۲

هر چیزی که بتوان بدون نیاز به تغییر شکل خورد و سیر شد، غذای طبـیعی انسان است. قابل ذکر است که بر اساس چنین تعریفی نمک، ادویه‌ها، سیر، پیاز، فلفل، حبوبات، غلات سیب‌زمینی و... هم از دایره غذایی حذف می‌گردد. اما خیلی از خام گیاهخواران همچنان از این مواد استفاده می‌کنند. انتخاب بین این دو شق به عهده هر فرد است.


👨‍🌾چه چیزهایی باید بخوریم؟👩‍🌾 


🍉در واقع:

🍊صدها نوع میوه    ...گلابی، سیب، موز، پرتقال و.... 


☘️سبزیجات....خیار، کاهو، کلم، هویج، گوجه‌فرنگی و کرفس و غیره    


🌰مغزها و دانه های روغنی خام و طبیعی  ... گردو، بادام، فندق و...


  🌰کنجد، تخم آفتاب گردان، تخم کدو، شاه دانه و غیره  


👨‍🌾قوانین خام گیاهخواری👩‍🌾


🍉خام گیاهخواری هم مثل هر کار دیگری راه‌ها و قوانین خاص خودش را دارد.

خام گیاهخواران اصولی اساسی را باید در خاطر داشته باشند:


۱- جویدن:

جویدن عامل مهم و اساسی برای هضم و جذب غذاست. بخصوص برای خام گیاهخواران، که از مواد فیبر و سلولز بـیشتری استفاده می‌کنند.


اگر غذا در دهان به خوبی جویده و خُرد نشود در هیچ جای دیگری در دستگاه گوارش جبران آن نمی‌شود و مشـکلاتی مانند: دل درد، نفـخ، دل پیچه و... به وجود می‌آورد.


مواد غذایی باید کاملا با بزاق دهان آغشته شوند و در نهایت به صورت مایع به سمت معده فرستاده شوند.


با خوب جویدن غذا از خوردن آن لذت ببرید، دندانهای خود را سالم نگاه دارید و معده خود را زودتر راضی کنید.

 

۲- سازگاری و ناسازگاری غذاها:


در خام گیاهخواری باید به سازگاری و ناسازگاری غذاها توجه کرد. زیرا غذاهای خام مانند غذاهای پخته بی‌خاصیت نیستند که هر طور آنها را با هم مخلوط کنید مسئله‌ای ایجاد نکنند.


 عدم توجه به سازگاری و ناسازگاری مواد، نوعی مسمومیت مزمن بوجود می‌آورد و می‌تواند باعث اختلالات هاضمه مانند: نفخ، درد و پیچ شکم، اسهال، خارش بدن و... شود.


برخی افراد بدون توجه به این اصل مهم،

 خام گیاهخواری می‌کنند و بعد از پیدا شدن مشکلاتی به این نتیجه می‌رسند که خام گیاهخواری با بدن آنها سازگار نبوده است و نتوانسته‌اند آن را ادامه دهند.


اما  زیاد نگران نباشید. یک قانون بسیار ساده برای این کار وجود دارد:👌


🍒🌱غذاهای زمینی را با غذاهای درختی در یک وعده مصرف نکنید.

یعنی بطور کل سبزیجات را با میوه‌ها مصرف نکنید. (البته در این میان استثنائاتی وجود دارند که می‌توان میوه‌های درختی را با زمینی مصرف کرد مانند: لیموترش و کاهو و...)


🍋🍌میوه‌های ترش را با میوه‌های شیرین مخلوط نکنید.

🍉🍈هندوانه، خربزه، طالبی  را به تنهایی بخورید.


☘️اگر چندان از سازگاری و ناسازگاری مواد با هم خبر ندارید می‌توانید از اشخاصی که در این کار سالها تجربه دارند سوال کنید.

بهترین کار این است که هر چیز را به تنهایی مصرف کنید زیرا در این صورت عمل هضم را برای دستگاه گوارش خود راحت‌تر کرده‌اید. زیرا اگر یک ماده وارد بدن شود به بهترین نحو، هضم و جذب خواهد شد. با این کار از ناسازگاری مواد نیز جلوگیری کرده‌اید.


🍇تمام مطالب مربوط به علم تغذیه پیشین خود را فراموش کنید و آگاهی خود را در راستای تغذیه طبیعی افزایش دهید.

کانال خام گیاه خواران اصفهان‌

isfahanvegans.@

۰۶ آبان ۹۶ ، ۱۶:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا خلیلیان